Jūs naudojate pasenusią naršyklės versiją. Norint naudotis šiuo tinklapiu būtina atnaujinti naršyklę.

Atsinaujinkite savo naršyklę nemokamai:

Visas transliacijas, publikacijas ir vaizdo įrašus matykite su pasirinktu planu. Pasitarti su vadybininku
vadovo atmintinė
VADOVO ATMINTINĖ
Apibendrintos svarbiausios laidos svečių mintys ir rekomendacijos
SKAITYTI
kas laukia renginyje
Kas laukia renginio metu?
Kviečiame žiūrėti laidą, kurios metu kartu su laidos svečiais - patyrusiais finansų ekspertais Aldona Jakutiene ir Nerijumi Datkūnu aptarėme:
RINKOS SITUACIJĄ
Esamos situacijos įvertinimas bei kaip pasiruošti ateičiai
KĄ DARYTI IR KO NEDARYTI
Praktiniai ekspertų patarimai iššūkių laikotarpiu
VADOVO ATMINTINĖ
Apibendrintos svarbiausios laidos svečių mintys ir rekomendacijos
Šio renginio pašnekovai
Andrius Kavoliūnas Aldona Jakutienė Nerijus Datkūnas
Andrius Kavoliūnas
Aldona Jakutienė
Nerijus Datkūnas
UAB „MERITS“ steigėjas, vadovaujantysis partneris ir Mokesčių SUFLERIO įkūrėjas. Patirtis mokesčių ir apskaitos srityje - 20 metų
Patyrusi finansų vadovė ir finansų vadovų mentorė. Ilgametė tarptautinė finansų valdymo ir vadovavimo patirtis.
Įmonių valdymo profesionalas. Strategijos, bendrovių valdysenos ir įmonių finansų konsultantas. Bendrovių valdybos narys
PLAČIAU
PLAČIAU
PLAČIAU
Andrius Kavoliūnas Aldona Jakutienė
Andrius Kavoliūnas
Aldona Jakutienė
UAB „MERITS“ steigėjas, vadovaujantysis partneris ir Mokesčių SUFLERIO įkūrėjas. Patirtis mokesčių ir apskaitos srityje - 20 metų
Patyrusi finansų vadovė ir finansų vadovų mentorė. Ilgametė tarptautinė finansų valdymo ir vadovavimo patirtis.
PLAČIAU
PLAČIAU
Nerijus Datkūnas
Nerijus Datkūnas
Įmonių valdymo profesionalas. Strategijos, bendrovių valdysenos ir įmonių finansų konsultantas. Bendrovių valdybos narys
PLAČIAU
Andrius Kavoliūnas
Andrius Kavoliūnas
UAB „MERITS“ steigėjas, vadovaujantysis partneris ir Mokesčių SUFLERIO įkūrėjas. Patirtis mokesčių ir apskaitos srityje - 20 metų
PLAČIAU
Aldona Jakutienė
Aldona Jakutienė
Patyrusi finansų vadovė ir finansų vadovų mentorė. Ilgametė tarptautinė finansų valdymo ir vadovavimo patirtis.
PLAČIAU
Nerijus Datkūnas
Nerijus Datkūnas
Įmonių valdymo profesionalas. Strategijos, bendrovių valdysenos ir įmonių finansų konsultantas. Bendrovių valdybos narys
PLAČIAU
Kam aktualu dalyvauti?
Įmonių vadovams, siekiantiems optimizuoti organizacijos strategiją ir įveikti finansinius iššūkius nepaprastosios padėties metu.
Finansų vadovams, norintiems gauti praktinius patarimus, kaip efektyviai valdyti organizacijos finansus iššūkių laikotarpiu.
Norintiems sužinoti apie gerąją kolegų praktiką vertinant rizikas, priimant investicinius sprendimus bei valdant santykius su išore.
Kam aktualu
Vadovo atmintinė
Svarbiausios laidos įžvalgos ir rekomendacijos vienoje vietoje

FINANSŲ VALDYMAS IŠŠŪKIŲ LAIKOTARPIU

2023 m. liepos 26 d. vyko speciali Mokesčių SUFLERIO laida „Finansų valdymas iššūkių laikotarpiu“, kurioje buvo aptariami finansų vadybos klausimai sudėtingomis ekonominėmis aplinkybėmis.

Surinkome laidos svečių Aldona Jakutienės, Nerijaus Datkūno, Andriaus Kavoliūno -  išsakytas pagrindines mintis, kurių platesnį komentarą laidos metu galima pamatyti paspaudus nuorodą skliaustuose.

Reakcija į pokyčius

  • Ateinant iššūkių laikotarpiui pirmiausia būna neigimas – „kitus palies, bet mūsų – tikrai ne“.
  • Priėmus situaciją, turėtų keistis įmonės valdymas – vadovybė turėtų dažnai susitikti, o sprendimus priimti greitai. Tampa svarbus tarpusavio pasitikėjimas (plačiau - video 1.1, nuo 7:15).

Finansų vadovo vaidmuo

  • Padidėja finansų vadovo vaidmuo, kadangi tampa svarbūs biudžetai, prognozės, gautinų sumų valdymas bei kontrolės funkcija. Verslo sprendimai turėtų būti grindžiami finansiniais rodikliais (plačiau - video 1.1, nuo 12:37).
  • Finansų vadovo rolė yra užtikrinti, kad įmonėje būtų pinigų. Finansų vadovas gali stipriai pakenkti įmonės reputacijai, todėl finansiniai sprendimai turi būti priimami kartu su komercijos skyriumi.
  • Komunikacija su kitais darbuotojais – per vizualizacijas, parodant grafiškai.

Procesai, planavimas

  • Įmonėje procesai turi būti sutvarkyti dar prieš prasidedant krizei (plačiau - video 1.1, nuo 10:20). Ypač svarbus kreditų valdymo procesas, klientų patikra – jie turėtų būti privalomi kiekvienai įmonei (plačiau - video 1.1, nuo 32:42).
  • Svarbu peržiūrėti procesus, kad įmonė galėtų greitai reaguoti į pokyčius, pasirengti sprendimų priėmimo struktūrą.
  • Jei dar nėra padaryta, reikia atskirti finansinę ir valdymo apskaitas.
  • Planai turėtų būti rengiami konservatyviai. Galima numatyti kelis scenarijus („normaliai“, „blogai“ ir „labai blogai“) bei veiksmų planą, ką daryti kiekvienu atveju.

Apyvartinis kapitalas

  • Apyvartinio kapitalo trūkumas atsiranda tada, kai nėra daromos prognozės. Kai planuojama į priekį, galima numatyti 6 – 12 mėn. į ateitį.
  • Visoms apyvartinio kapitalo dalims reikia priskirti „savininkus“, įvesti procesus ir juos reguliariai kontroliuoti (plačiau - video 1.2, nuo 1:25).
  • Laikas įvertinti pinigų kainą – iš kokių šaltinių ateina pinigai, kiek jie kainuoja ir ar galima jų gauti pigiau.
  • Svarbu atskirti pelną ir pinigus – įvertinti, ar pelningumas yra pakankamas pinigams atgauti (plačiau - video 1.2, nuo 7:30).
  • Reikia įvertinti savo verslo modelio specifiką. Tarkime, mažmeninės prekybos maisto produktais įmonėse yra neigiamas apyvartinio kapitalo poreikis, tuo tarpu gamybos, prekybos įmonėse pagrindiniai rodikliai, nuo kurių priklauso apyvartinis kapitalas yra sandėlis, atsiskaitymai su tiekėjais ir klientų valdymas. Taip pat avansiniai mokėjimai, tačiau jų vertė pinigine išraiška dažnai yra mažesnė.
  • Pravartu lyginti savo rodiklius su konkurentais, perimti gerąją praktiką (plačiau - video 1.2, nuo 14:24).

Skolinimasis

  • Reikia turėti finansų valdymo strategiją – tada lengviau išmėginti įvairius finansavimo produktus ir juos įvertinti. Finansavimo politiką dažnai nustato akcininkai, priklausomai nuo prisiimamos rizikos.
  • Faktoringas, kredito linija, overdraft‘as yra skirti finansuoti apyvartinį kapitalą, o ilgalaikiai projektai – iš paskolų.
  • Turint laisvų lėšų geriau turėti „pagalvę“ arba investuoti į kitus verslus nei iš anksto grąžinti paskolas.
  • Skolintis reikia tada, kai nereikia pinigų. Todėl žinoti, susirasti ir užsitikrinti finansavimo šaltinius, susikurti gerą kredito istoriją, reikia tada, kol dar nėra krizės. Rekomenduojama nelaukti blogiausio scenarijaus ir su bankais, klientais pradėti kalbėtis iš anksto (plačiau - video 1.2, nuo 18:40).
  • Kredito draudimas draudžia ne viską ir ne visose rinkose, jei klientai yra ne tik Lietuvoje. Krizių laikotarpiu draudikai keičia sąlygas, todėl reikėtų iš naujo įsivertinti jų dengiamas rizikas.
  • Krizės atveju galima kreiptis ir į akcininkus, tačiau juos reikėtų įspėti iš anksto, kadangi akcininkai paprastai neturi „laisvų“ pinigų.

Kaštų valdymas

  • Kaštus reikia kontroliuoti kiekvieną mėnesį – sukurti kontrolės sistemą, aprašyti jos tikslus. Kontrolės sistemos leidžia užtikrinti duomenų patikimumą.
  • Kaštų sistemą sukurti turėtų finansų vadovas, bet ją naudoti – kaštų centrų „savininkai“.
  • Reikia atskirai vertinti fiksuotus ir kintamus kaštus bei jų dinamiką, kaip jie kinta priklausomai nuo kitų įmonės rodiklių (pvz.: apyvartos). Daugiau informacijos suteikia ne absoliutūs dydžiai, o santykiniai rodikliai.

Investicijos

  • Reikia išsigryninti kryptį ir tikslus – investicijos turėtų likti ten, kur tikrai būtinos.
  • Investicijas nukreipti ne į verslo plėtrą, bet į klientų pasitenkinimą ar alternatyvių rinkų paiešką (plačiau - video 1.1, nuo 27:08).

Darbuotojai

  • Jeigu keičiamas biudžetas iš ambicingo į konservatyvų, turėtų atsirasti pakeitimai ir darbuotojų motyvacinėje sistemoje (plačiau -- video 1.1, nuo 20:46).
  • Iššūkių laikotarpiu rekomenduojama nustatyti esmines įmonės kompetencijas ir nuspręsti, ar dalį darbuotojų funkcijų galima perduoti išorės tiekėjams, ar tam tikrus specialistus būtina išlaikyti.
  • Kai verslas pradeda plėstis, būtinas finansų vadovas. Apskaitos funkciją galima perduoti išorės paslaugų tiekėjui, tačiau finansų funkcija įmonei yra esminė.
Prenumeruokite naujienlaiškį
Gaukite turinį, pritaikytą Jūsų poreikiams. Prenumeratos galėsite atsisakyti bet kuriuo metu.
BAZINIS skirtas visų įmonių buhalteriams: laiku gaunate svarbiausią informaciją apie apskaitos, mokesčių ir teisės pasikeitimus ir lengvai randate atsakymus, kaip ją praktiškai pritaikyti savo darbe.
PRO skirtas vyr. buhalteriams, finansininkams ir finansų vadovams, kurie jau turi ar planuoja turėti šias funkcijas savo darbe: mokesčių rizikų suvaldymas, procesų ir buhalterijos darbo optimizavimas, santykiai su VMI.
BAZINIS + PRO
PRO skirtas vyr. buhalteriams, finansininkams ir finansų vadovams, kurie jau turi ar planuoja turėti šias funkcijas savo darbe: mokesčių rizikų suvaldymas, procesų ir buhalterijos darbo optimizavimas, santykiai su VMI.
PRO
VADYBOS TEMOS skirtos vyr. buhalteriams, finansininkams ir finansų vadovams. Tai ekspertų atrinktas PRO plano turinys, kuris suteiks vertingų praktinių įžvalgų, kaip efektyviai valdyti finansus, optimizuoti procesus įmonės viduje bei prisitaikyti prie besikeičiančios finansinės situacijos.
VADYBOS TEMOS
Artėjantys renginiai
Primename, kad Mokesčių SUFLERYJE artėja ir daugiau panašių renginių finansų valdymo temomis. Nepraleiskite galimybės sužinoti gerųjų kolegų praktikų Iššūkių laikotarpiu.

RENGINYS ĮVYKO

FINANSŲ VALDYMAS IŠŠŪKIŲ LAIKOTARPIU
VAIZDO ĮRAŠAS

RENGINYS ĮVYKO

Duomenų tikslumo įtaka finansų departamento darbui
VAIZDO ĮRAŠAS

RENGINYS ĮVYKO

Atėjo VMI…
Ką Darome?
VAIZDO ĮRAŠAS

RENGINYS ĮVYKO

Užduotis:
parengti biudžetą
VAIZDO ĮRAŠAS
Mokesčių Sufleryje rasite
Ši laida yra Mokesčių SUFLERIO
PRO plano dalis
PRO - teisingiems Jūsų sprendimams valdant finansus ir verslo rizikas. Šio plano klientai turi galimybę gauti įmonių gerąsias praktikas, sudėtingų mokestinių problemų sprendimus bei savo srities profesionalų diskusijas ir įžvalgas Plačiau apie PRO PLANĄ.
MUMIS PASITIKI
5000 +