2026-10-07  | Skaitymo trukmė 6 min.

Nurašo nenudėvėtą tentinį angarą ir tikslina PVM atskaitą

Ilgalaikis turtas turėtų būti nurašomas tada, kai turtas nebenaudojamas veikloje ir vadovas priima sprendimą jį nurašyti. Gauta draudimo suma turėtų būti priskiriama neapmokestinamosioms pajamoms, o v...

Domina ši praktinė situacija?
Jei esate čia pirmą kartą ar tik žvalgotės, dalį mūsų turinio galite atsirakinti nemokamai
Jau turite paskyrą?   Neturite paskyros? Pasirinkite planą
Ačiū už atsiliepimą
Kitos praktinės situacijos
Matote naujausias situacijas

Pagamintą produkciją registruoja vienais matavimo vienetais, o parduoda – kitais

Pardavimo PVM sąskaitoje faktūroje MB vadovo ranka padarytos žymos gali nepakakti matavimo vienetų perskaičiavimui pagrį...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 6 min.

Sudarė patalpų panaudos sutartį ir kompensavo patalpų savininkui elektros galios padidinimo išlaidas

Kadangi patalpose bus organizuojami mokami renginiai, išmoka, kuri mokama patalpų savininkui už elektros galios padidini...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 4 min.

Nurašo nenudėvėtą tentinį angarą ir tikslina PVM atskaitą

Ilgalaikis turtas turėtų būti nurašomas tada, kai turtas nebenaudojamas veikloje ir vadovas priima sprendimą jį nurašyti...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 6 min.

Perparduos susijusiai LV įmonei komandiruotės Olandijoje išlaidas

Kadangi LT įmonė turi savo vardu išrašytus apgyvendinimo, automobilio nuomos, degalų išlaidų dokumentus, ji turėtų koman...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 5 min.

Patronuojamosios įmonės akcijas įsigijo už kainą, didesnę nei jų nominalioji vertė

Patronuojančiosios įmonės apskaitoje investicija į patronuojamąją įmonę registruojama įsigijimo savikaina. Akcijų įsigij...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 2 min.

Priedų ir premijų įtraukimas apskaičiuojant užmokestį už viršvalandžius, kai taikoma suminė darbo laiko apskaita

Apskaičiuojant užmokestį už viršvalandinį darbą, įtraukiamos visos pagal DK priskirtinos darbo užmokesčio dalys, įskaita...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 7 min.

OSS schema, kai prekės tiekiamos ES gyventojams, vykdantiems individualiąją veiklą

OSS schema gali būti taikoma vykdant nuotolinę prekybą tik tokiems apmokestinamiesiems asmenims, kurie neturi teisės į P...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 7 min.

Asociacija, nevykdanti ekonominės veiklos, įsigijo užsienio kalbų pamokas

Jeigu asociacija nevykdo jokios ekonominės veiklos, PVM apskaičiavimo tikslais ji nėra laikoma apmokestinamuoju asmeniu....
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 3 min.

Lengvatos taikymas, kai papildomo (savanoriško) sveikatos draudimo įmokos mokamos kas ketvirtį

Pagal VMI suformuotą praktiką, už darbuotoją mokamos draudimo įmokos pripažįstamos darbuotojo pajamomis tada, kai sumoka...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 3 min.

Darbuotojams, dirbantiems skirtingu režimu, suteikia papildomas atostogas už dirbtus metus

Kai įmonė savo nuožiūra darbuotojams suteikia papildomas atostogas darbo dienomis, ji taip pat gali nustatyti įvairias m...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 4 min.

Dienpinigių mažinimas, kai komandiruotė prasidėjo 2026-09 ir baigėsi 2026-10

Teisės aktai pereinamojo laikotarpio nenustato, todėl nauja dienpinigių mažinimo tvarka turėtų būti taikoma dienpinigiam...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 4 min.

LT įmonė perka prekes IT ir DE terminale, perkrovusi į mažesnius automobilius išvežioja galutiniams DE, AT ir NL pirkėjams

Jeigu tiekimai IT → LT → DE / AT / NL atitinka trikampės prekybos sąlygas, LT įmonė Lietuvoje PVM neskaičiuoja, o PVM pr...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 10 min.

NT vidutinė rinkos vertė, nustatyta 2026-07-03

Apskaičiuojant 2026 m. NTM, senoji 2022-01-01 vertė neturėtų būti taikoma, nes pagal naują tvarką ji nebegalioja. Taip p...
PRAKTINĖ SITUACIJA
| 3 min.
Matote seniausias situacijas
Visos praktinės situacijos >