Jūs naudojate pasenusią naršyklės versiją. Norint naudotis šiuo tinklapiu būtina atnaujinti naršyklę.

Atsinaujinkite savo naršyklę nemokamai:


CFO renginys: „VERSLO ŽVALGAS“ (#02) Valdymas ir atsakomybė

2016-07-20 / Renginys

Žemiau rasite vaizdo įrašus iš 2016-07-12 vykusio MERITS renginio, skirto įmonių akcininkams, direktoriams ir finansų vadovams. Šiuos keturis pranešimus gali stebėti visi „Finansų vadovo“, „Vyr. finansininko“ ar „Finansininko“ planą įsigiję abonentai bei atskirai transliaciją įsigiję vartotojai. Jei turite klausimų, maloniai prašome rašyti į pagalba@mokesciu-sufleris.lt.

verslo žvalgas #02

AKCININKŲ IR VADOVŲ ASMENINĖ ATSAKOMYBĖ: KAIP NENUKENTĖTI?

Lietuvoje formuojasi vadovų asmeninės atsakomybės praktika. Tiek valdybos nariai, tiek įmonių administracijos vadovai gali būti atsakingi savo asmeniniu turtu prieš kreditorius, įskaitant mokesčių inspekciją, jei bus įrodyta, kad priimant sprendimus buvo pažeisti teismų praktikoje suformuoti kriterijai. Vadovų atsakomybės draudimas praktikoje yra ne visada veiksmingas, ypač "pilkosios zonos" scenarijuose, kurių kiekviename versle pasitaiko. Gintautas Bartkus pristato šiuos kriterijus ir aptaria potencialiai pavojingas praktines situacijas. Kadangi ši sritis neturi griežtai apibrėžtų taisyklių, yra naudinga žinoti, kokius veiksmus rekomenduotina atlikti vadovui vykdant savo funkcijas, kad asmeninės atsakomybės rizika neatsirastų.

Peržiūrėti pranešimą >


verslo žvalgas #02

AKCININKAS BE DARBO SANTYKIŲ: KODĖL TAI OPTIMALU?

Lietuvoje dominuoja verslo valdymo modelis, kai akcininkas (jei tai fizinis asmuo) dalyvauja įmonės valdyme kaip administracijos vadovas pagal darbo sutartį. Verslo kūrimosi stadijoje tai gali būti optimalu, tačiau verslui išsivysčius ir sukaupus reikšmingo asmeninio turto, trūkumai tampa didesni už privalumus. Pirma priežastis - asmeninės atsakomybės rizika, kuri iš dalies paneigia įmonės ribotos atsakomybės privalumą. Antra priežastis - tai pats brangiausias būdas gauti atlygį už savo nešamą naudą įmonei mokesčių apskaičiavimo atžvilgiu. "Išdarbinus" akcininką iš įmonės ne tik panaikinamas turinio ir formos neatitikimas (akcininkas yra darbdavys, o ne darbuotojas), bet ir atsiveria galimybė gauti atlygį iš įmonės su mažesne nei 10% bendra mokesčių našta, tuo pačiu sutaupant 15% pelno mokestį įmonei. Ekonomine prasme tai dar naudingiau, nei neapmokestinami dividendai. Teisingai įgyvendinus šį sprendimą ir juo nepiktnaudžiaujant, gaunama itin reikšminga mokestinė nauda, kuri yra saugus ir teisėtas rezultatas.

Peržiūrėti pranešimą >


verslo žvalgas #02

NUO VALDYBŲ PRIE VERSLO TARYBŲ

Kai verslą sudaro daug įmonių su skirtingomis veiklos sritimis, vien valdybos nepakanka, nes sprendimai tampa per daug nutolę nuo kasdieninės įmonės veiklos, o esminiai versle dirbantys žmonės tampa per mažai įtraukti į valdymą. Kita priežastis - net ir labai aukštos kompetencijos specializuoti valdybos nariai ne visada užtikrina sėkmingą strategijų įgyvendinimą verslui sparčiai plečiantis. Renatas Augustinas pristato "Imlitex" įmonių grupės patirtį diegiant papildomus neformalius valdymo organus - verslo tarybas. Toks sprendimas leidžia padidinti esminių darbuotojų motyvaciją bei įsitraukimą į verslo vystymą ir padeda verslo savininkams geriau parengti esminius žmones valdybos darbui. Tačiau demokratijos elementai valdyme turi ne tik privalumus - pranešime išgirsite ir įžvalgas dėl aplinkybių, kurias reikia įsivertinti iš anksto prieš diegiant tokį sprendimą.

"Imlitex" – viena didžiausių žaliavų pramonei ir žemės ūkiui tiekimo įmonių Lietuvoje, dirbanti su tiekėjais iš daugiau nei 70 valstybių.

Peržiūrėti pranešimą >


verslo žvalgas #02

VERSLO ATSKYRIMAS VALDYMO OPTIMIZAVIMO TIKSLAIS

Besivystant pagrindinei veiklai atsiranda papildomų veiklos sričių, kurios palaipsniui įgyja savarankiškumą. Kartais šių papildomų veiklų potencialas nepakankamai įvertinamas arba joms skiriamas nepakankamas dėmesys. Tokiais atvejais kyla klausimas: ar verta veiklas atskirti ir jas valdyti atskirai? Kokius privalumus suteikia toks verslo atskyrimas (angl. "spin-off")? Atskyrus veikloje aiškiau susidėlioja atsakomybės, fokuso kryptys, dažnai padidėja ir sukuriama vertė akcininkui. Kaip formuoti naujojo verslo valdymą, suvaldyti neišvengiamą, nors ir laikiną, kaštų padidėjimą, įdiegti savarankiškus procesus?

Apie tai plačiau kalba Jolanta Grašienė, kuri pristato SBA patirtį atskiriant baldų verslą į tris savarankiškus verslo vienetus. ​Koncernas SBA yra strateginis investuotojas, valdantis vieną didžiausių verslo grupių Lietuvoje. Ją sudaro daugiau kaip 30 Lietuvoje ir užsienyje veikiančių įmonių, kuriose dirba virš 4900 žmonių.

Peržiūrėti pranešimą >


 

Komentarai

Komentarų nėra

Mokesčių SUFLERIS – tai MERITS mokesčių patarėjų komandos sukurta žinių naujinimo paslauga buhalteriams bei finansų vadovams. Šios paslaugos abonentai turi prieigą prie daugiau nei 3500 mokesčių konsultacijų, virš 100 įvairių elektroninių webinarų, seminarų vaizdo įrašų, žinių testų ir kitos profesinės medžiagos. Daugiau informacijos - www.sufleris.lt.